Yhdysvaltalainen Super Hornet -hävittäjä Ilmavoimien lentonäytöksessä.

Suomi ostaa hävittäjiä 10 miljardilla eurolla

Suomi käyttää uusien hävittäjien hankintaan jopa 10 miljardia euroa.

Puolustusvoimat lähetti viime viikolla lopulliset tarjouspyynnöt uusien hävittäjien hankinnasta. Tarjouspyynnön sai viisi valmistajaa.

Suomalaiset testaavat kaikki viisi hävittäjämallia tammikuussa Tampereen Pirkkalassa. Hallitus tekee hankintapäätöksen hävittäjistä vuonna 2021.

Suomi päätti alun perin, että se hankkii 64 uutta hävittäjää vanhentuneiden Hornetien tilalle. Saattaa olla, että hankittavien koneiden määrä pienenee vielä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Suomi ostaa hävittäjiä 10 miljardilla eurolla”

  1. janne

    good

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste