– Suomalaisten on aika hyväksyä palkkaerojen kasvu ja matalapalkkaisten töiden tekeminen, valtiosihteeri Martti Hetemäki (kuvassa) sanoo.

Suomen talous huolestuttaa

Suomen talous on paljon huonommassa kunnossa kuin yleisesti uskotaan, varoittaa valtiovarainministeriö. Valtiovarainministeriön valtiosihteeri Martti Hetemäki sanoo, että Suomen talouden tilanne on huono.

– Meillä on pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta. Siihen kuuluu etuuksia ja palveluita, jotka maksavat paljon. Meillä on erittäin huono työllisyysaste, Hetemäki sanoo.

Työllisyysaste tarkoittaa sitä, kuinka monella aikuisella suomalaisella on työtä. Suomen työllisyysaste on 68,5 prosenttia. Hallituksen tavoite on 72 prosenttia.

– Suomi tarvitsee vuoteen 2019 mennessä 120 000 uutta työpaikkaa. Muuten emme enää pysty rahoittamaan yhteiskunnan palveluita, Hetemäki varoittaa.

Lähde US

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste