Kuvassa on venäläisiä matkailijoita Helsingin rautatieasemalla 3. tammikuuta. Matkailijat saapuivat Pietarista Allegro-junalla.

Kuvassa on venäläisiä matkailijoita Helsingin rautatieasemalla 3. tammikuuta. Matkailijat saapuivat Pietarista Allegro-junalla.

Suomeen tulee paljon venäläisiä matkailijoita

Venäläisiä matkailijoita käy nyt Suomessa enemmän kuin viime vuosina. Vuodenvaihteessa Allegro-junalla matkusti Pietarista Suomeen yli 10 000 matkustajaa.

Venäläisten suurin matkailusesonki on joulun ja uudenvuoden aikaan. Venäläisiä matkailijoita tulee kuitenkin Suomeen paljon myös talvella hiihtolomalle ja ostoksille esimerkiksi Helsinkiin.
Allegron tarjoushinnoilla pääsee Pietarista Suomeen halvimmillaan 29 eurolla. Meno-paluu matkan hinnaksi tulee siis 58 euroa. Halpa hinta houkuttelee monia venäläisiä.
Helsingin Sanomien mukaan venäläisten matkailijoiden määrä lisääntyi Suomessa jo viime syksynä. Venäjältä pääsee Suomeen Pietarin lisäksi myös Moskovasta. Moskovasta tulee Helsinkiin Tolstoi-yöjuna.

Lähteet MTV3, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste