Suomeen rakennetaan lisää tuulivoimaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 27.07.2021

Suomeen aiotaan rakentaa paljon lisää tuulivoimaa.

Suomessa on nykyisin 800 tuulivoimalaa. Tuulivoimaloiden määrä kolminkertaistuu tämän vuosikymmenen aikana. 2020-luvun lopussa Suomessa on siis yli 2 000 tuulivoimalaa.

Tuulivoimaa aiotaan rakentaa erityisen paljon Pohjois-Suomeen. Valtaosa Suomen sähköstä kulutetaan Etelä-Suomessa. Tästä syystä myös sähkönsiirtoyhteyksiä pitää rakentaa lisää.

Tuulivoimaloiden rakentaminen huolestuttaa joitakin pohjoisen asukkaita. Ihmiset miettivät sitä, miten suuret tuulivoimalat sopivat ympäristöön.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)