Tuulimylly Porin Reposaaressa.

Suomeen rakennetaan lisää tuulivoimaa

Suomeen aiotaan rakentaa paljon lisää tuulivoimaa.

Suomessa on nykyisin 800 tuulivoimalaa. Tuulivoimaloiden määrä kolminkertaistuu tämän vuosikymmenen aikana. 2020-luvun lopussa Suomessa on siis yli 2 000 tuulivoimalaa.

Tuulivoimaa aiotaan rakentaa erityisen paljon Pohjois-Suomeen. Valtaosa Suomen sähköstä kulutetaan Etelä-Suomessa. Tästä syystä myös sähkönsiirtoyhteyksiä pitää rakentaa lisää.

Tuulivoimaloiden rakentaminen huolestuttaa joitakin pohjoisen asukkaita. Ihmiset miettivät sitä, miten suuret tuulivoimalat sopivat ympäristöön.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.