Etätöitä voi tehdä vaikka laiturilla.

Suomalaiset tekevät paljon etätöitä

Etätyö on lisääntynyt tämän kevään ja kesän aikana Suomessa paljon. Useimpien mielestä työ sujui kotona yhtä hyvin kuin ennen korona-aikaa työpaikalla.

Toukokuussa yli 60 prosenttia työntekijöistä teki työtä kotona eli oli etätöissä. Kesäkuussa 40 prosenttia suomalaisista teki etätöitä. Etätyöt ovat lisääntyneet tänä vuonna erityisesti koronatilanteen takia.

Tämän vuoden kevään ja kesän aikana yli miljoona suomalaista on tehnyt etätöitä. Moni heistä haluaisi tehdä etätöitä myös tulevaisuudessa, kun koronakriisi loppuu.

Suomessa tehdään eniten etätöitä, kun vertailussa ovat mukana muut EU-maat. Suomen jälkeen eniten etätöitä tehdään Belgiassa, Hollannissa ja Luxemburgissa eli niin sanotuissa Benelux-maissa. Pohjoismaista Suomen jälkeen eniten tehdään etätöitä Tanskassa.

Etätyö on tavallisempaa suurissa kaupungeissa kuin pienillä paikkakunnilla.

Lähteet STT, HS, Yle

Nainen teki etätöitä Kouvolan Vuohijärvellä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste