kaluokkalaiset opiskelivat kiinan kieltä opettaja Rita Jäsken ohjauksessa Itäkeskuksen peruskoulussa toukokuussa.

Suomalaiset opettajat ovat tyytyväisiä työhönsä

Tutkijat ovat selvittäneet, kuinka tyytyväisiä eri maiden opettajat ovat työhönsä. Suomalaiset opettajat ovat tyytyväisempiä kuin muut.

Tutkimuksen mukaan suomalaiset opettajat ovat tyytyväisiä ammattiinsa. He uskovat, että heidän ammattiaan arvostetaan. Muiden maiden opettajat eivät ole yhtä tyytyväisiä kuin suomalaiset opettajat.

Suomalaiset opettajat ovat kuitenkin huolestuneita koulun työrauhasta. Jotkut oppilaat kiusaavat muita. He esimerkiksi nimittelevät ja uhkailevat. Tutkimuksen mukaan Suomi on yksi viidestä maasta, joissa kiusaaminen on yleisintä.

Tutkimukseen osallistui yli 250 000 opettajaa. Opettajat ovat kotoisin 48 eri maasta. Suomessa tutkimukseen osallistui noin 2 800 yläkoulun opettajaa.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste