Koiviston hautapaikalla oli pitkä jono. Suomalaiset haluavat muistaa entistä presidenttiä.

Koiviston hautapaikalla oli pitkä jono. Suomalaiset haluavat muistaa entistä presidenttiä.

Suomalaiset muistavat presidentti Koivistoa

Suomen entinen presidentti Mauno Koivisto haudattiin viime torstaina. Ihmiset vievät yhä kukkia ja lyhtyjä hänen haudalleen.

Mauno Koivisto oli Suomen presidentti vuosina 1982‑1994. Hän kuoli 12. toukokuuta 93-vuotiaana.

Koiviston hautajaisia seurasi Helsingin katujen varsilla ainakin 30 000 ihmistä. Koivisto haudattiin Hietaniemen hautausmaalle. Tuhannet suomalaiset ovat käyneet haudalla sen jälkeen. He haluavat kunnioittaa Koiviston muistoa.

Koivisto oli suosittu presidentti. Ihmiset muistavat yhä monia hänen tapojaan ajatella.

– Yleensä elämässä on viisasta luottaa siihen, että kaikki menee hyvin, hän sanoi Helsingin Sanomien haastattelussa vuonna 2013.

– Kyllä se siitä, Koivisto sanoi usein. Hän tarkoitti, että kaikki menee lopulta hyvin.

Lähteet Helsingin Sanomat, Aamulehti

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste