Sarjakuristaja vangittiin

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.05.2018

Michael Penttilä vangittiin toissa viikolla. Häntä epäillään murhasta. Penttilä tunnetaan nimellä sarjakuristaja.

Helsingin poliisin mukaan Michael Penttilä tunnusti viime torstaina, että hän on syyllistynyt henkirikokseen. Rikos tapahtui huhtikuussa Helsingin Alppilassa. Penttilä meni uhrin asuntoon ja surmasi hänet. Nainen löydettiin vasta kolmen viikon kuluttua. Poliisi otti Penttilän kiinni toukokuun alussa.

Michael Penttilä on Suomen tunnetuimpia väkivaltarikollisia. Hänet tunnetaan nimellä sarjakuristaja, koska hän on surmannut useita naisia kuristamalla. Penttilä on ollut elämästään yli 20 vuotta vankilassa. Penttilä vapautui viimeksi vankilasta heinäkuussa 2017. Penttilä on kotoisin Oulusta. Hän on asunut viime vuosina Helsingissä. Penttilä on 52-vuotias.

Penttilän rikoshistoria on pitkä ja raaka. Hänet on tuomittu aiemmin kolme kertaa henkirikoksesta ja useista muista väkivalta- ja seksuaalirikoksista. Hänen kaikki uhrinsa ovat olleet naisia. Penttilä on surmannut oman äitinsä ja 12-vuotiaan tytön.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)