Ranskan presidentti Emmanuel Macron ja hänen puolisonsa Brigitte Macron.

Ranskan presidentti Macron tulee vierailulle

Ranskan presidentti Emmanuel Macron tulee elokuussa Suomeen. Emmanuel Macron saapuu Suomeen puolisonsa Brigitte Macronin kanssa.

Presidenttipari tulee Suomeen viralliselle vierailulle 29.–30. elokuuta.

Ranskan presidentin ja hänen puolisonsa vierailua isännöi tasavallan presidentti Sauli Niinistö yhdessä rouva Jenni Haukion kanssa. Macron tapaa myös pääministeri Juha Sipilän.

Pääministeri Sipilä sanoo, että on ilo saada Ranskan presidentti vierailulle. Sipilän mukaan hän aikoo keskustella Macronin kanssa ajankohtaisista EU-asioista.

Macron valittiin Ranskan presidentiksi toukokuussa 2017. 40-vuotias Macron on Ranskan nuorin presidentti.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Ranskan presidentti Macron tulee vierailulle”

  1. Juri

    Bon vojage Macronin pariskunnalle. En keksinyt muuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste