Rajoitukset kiristyvät Uudellamaalla

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.11.2020

Koronavirus leviää nyt Uudellamaalla huolestuttavan nopeasti. Siksi Uudellemaalle on määrätty uusia rajoituksia maanantaista alkaen.

Uudellamaalla otettiin käyttöön monia uusia rajoituksia koronaviruksen takia. Ne alkoivat maanantaina 23. marraskuuta. Yleisötilaisuuksissa ja kokouksissa saa olla enintään 20 henkilöä. Kielto koskee esimerkiksi konsertteja, teatterinäytöksiä ja urheilutapahtumia.

Lisäksi keskeytetään monien urheilulajien harrastustoiminta. Kielto koskee sellaisia aikuisten lajeja, joita harrastetaan sisällä ja joukkueina. Kielto koskee myös lajeja, joissa ollaan lähellä toisia. Myös aikuisten harrastusjoukkueiden otteluita ei järjestetä.

Kiellot ovat voimassa kolme viikkoa eli 13. joulukuuta asti.

Uudenmaan uimahalleihin pääsee puolet tavallisesta kävijämäärästä. Kuntosaleihin pääsee tavallista vähemmän kuntoilijoita.

Ohjattuja liikuntatunteja saa järjestää, jos turvavälit pystytään pitämään. Myös kuorolaulu on sallittua, jos turvavälit pysyvät.

Kasvomaskien käyttöä suositellaan pääkaupunkiseudulla yläkouluissa. Kasvomaskia suositellaan myös työpaikoilla.

Kouluihin suositellaan etäopetuksen lisäämistä. Kouluihin suositellaan myös vuorottelua. Se tarkoittaa, että osa oppilaista on kotona sillä aikaa, kun osa oppilaista on koulussa.

– Vetoan kaikkiin, että nyt otetaan tosissaan joka ikinen rajoitus ja suositus, mikä meillä on, sanoo Helsingin pormestari Jan Vapaavuori.

Lähde: STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)