EU:n lippu Euroopan parlamentin edustalla Belgian pääkaupungissa Brysselissä.

Vain perussuomalaiset suhtautuvat EU:hun kriittisesti.

Puolueilla vain vähän eroja eurovaaleissa

Suomalaisten puolueiden EU-linjojen erot ovat vähäisiä. Ainoa selvä ero on siinä, kuinka puolueet suhtautuvat unioniin.

Perussuomalaiset on ainoa puolue, joka suhtautuu Euroopan unioniin kriittisesti. Edes perussuomalaiset eivät kuitenkaan halua, että Suomi eroaa Euroopan unionista. He eivät myöskään halua rahaliitto euron hajoamista.

Myönteisesti EU:hun suhtautuvat RKP, kokoomus, Sdp, keskusta, vihreät ja kristillisdemokraatit.

Valtio-opin professori Tapio Raunio sanoo, että erot löytyvät ehdokkaista, eivät niinkään puolueista.

– Puolueet ottavat listoilleen tarkoituksella hyvin erilaisia ehdokkaita.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste