Posti meni lakkoon

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.11.2019

Posti ei nyt kulje, koska postin työntekijät menivät lakkoon. Työntekijät eivät suostu siihen, että heidän palkkansa alenevat ja työehdot heikkenevät. Lakko saattaa kestää monta viikkoa.

Lakko alkoi, koska Posti haluaa muuttaa 700 työntekijän työehtosopimuksia. Työntekijöiden ammattiliiton mukaan muutos alentaa työntekijöiden palkkoja ja heikentää työehtoja.

Neuvottelut sopimuksen muutoksesta eivät ole edenneet. Työntekijöiden ammattiliitto PAU haluaa vauhdittaa neuvotteluja lakon avulla.

Lakon takia kirjeiden, lehtien ja mainosten jakelu häiriintyy. Kirjeet voivat myöhästyä useita viikkoja. Myös työttömyyskorvausten ja toimeentulotuen maksaminen voi myöhästyä.

Myös laskujen maksaminen voi myöhästyä lakon takia. Siitä ei kuitenkaan seuraa viivästyskorkoa. Näin kertoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto Ylen uutisessa.

Lähde: Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)