Monet vanhukset tarvitsevat apua kotiaskareissaan. Kotisairaanhoito ei kuitenkaan ehdi hoitamaan vanhusten arkipäiväisiä asioita.

Posti avustaa vanhuksia

Posti on ottanut käyttöön uuden palvelun, joka auttaa vanhuksia. Kokeilu alkoi Espoossa huhtikuussa.

Yksi syy Postin palvelujen laajentumiseen on se, että tavallisen kirjepostin jakelu vie yhä vähemmän aikaa. Yhä suurempi osa postista kulkee nykyisin sähköisesti sähköpostilla.

Postilla on jo käytössä palvelu, jossa toimitetaan vanhuksille ruoka-annoksia. Vanhusten kanssa työskentelevät postilaiset uudelleenkoulutetaan Diakonissalaitoksella.

Postin työntekijät eivät kuitenkaan ole kotisairaanhoitajia. Työntekijöiden toimenkuvaan kuuluu esimerkiksi ruuan lämmittäminen, ostoksilla käynti ja vaikkapa uuden lampun vaihto palaneen tilalle.

– Postia kunnioitetaan, meihin luotetaan. Kotipalvelu täydentää sosiaalipalveluita, joita kunnat ja yksityiset yritykset tarjoavat, Postin Pekka Kuronen sanoo.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste