Poliisi keskeytti väkivaltarikoksen aseella. Lahtelaismies kuoli poliisin ampumiseen. Kuvassa on poliiseja ja lahtelaismiehen auto tapahtumapaikalla.

Poliisi keskeytti väkivaltarikoksen aseella. Lahtelaismies kuoli poliisin ampumiseen. Väkivaltaa ennen mies kaahaili ja aiheutti vaaratilanteita liikenteessä.

Poliisi ampui autoilijan Orimattilassa

Poliisi käytti asetta pysäyttääkseen väkivaltarikoksen. Autolla liikkunut mies sai surmansa Orimattilan ja Mäntsälän välisellä Valtatie 4:llä.

Hämeen poliisi ampui Valtatie 4:llä hurjastelleen miehen. Poliisin mukaan autoilija oli aiheuttanut aiemmin päivällä vakavia vaaratilanteita liikenteessä. Ajoneuvo suistui valtatien keskiviheriölle. Siellä autoa kuljettanut noin 30-vuotias lahtelaismies syyllistyi vakavaan väkivaltarikokseen. Poliisi käytti asetta, jonka seurauksena mies kuoli. Mies oli aiheuttanut liikenteessä myös aiemmin vaaratilanteita.

Valtakunnansyyttäjä on aloittanut esitutkinnan poliisin aseenkäytöstä. Kihlakunnansyyttäjän Jukka Haavisto selvittää, onko poliisia syytä epäillä rikoksesta. Suomessa on harvinaista, että ihminen kuolee poliisin virka-aseen käytön seurauksena.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste