Poliiseja kohti ammuttiin

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.08.2019

Porvoossa oli suuri poliisioperaatio sunnuntaina 25. elokuuta.

Porvoossa ammuttiin poliisia kohti sunnuntaina. Poliisi otti kiinni seuraavana iltana kaksi miestä Tampereen lähellä Ikaalisissa.

Epäillyt ampuivat pakoautosta poliisia kohti. Kukaan ei kuollut, mutta takaa-ajo oli kova. Miehet ovat Ruotsin kansalaisia. Toinen on myös Suomen kaksoiskansalainen. Miehiä epäillään murhien yrityksestä. Epäillyt halusivat vahingoittaa nimenomaan poliisia.

Poliisiin kohdistunut väkivalta on kaksinkertaistunut 2000-luvulla.

– Tämä on todella vakavaa ja anteeksiantamatonta toimintaa, pääministeri Antti Rinne sanoo.

Lähteet STT, HS, Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)