Allegrolla ehtii Helsingistä Pietariin 3,5 tunnissa.

Allegrolla ehtii Helsingistä Pietariin 3,5 tunnissa.

Pietariin matkustetaan junalla

Nopea juna Allegro vie lentomatkustajat Helsingin ja Pietarin väliseltä reitiltä.

Allegro-juna ajaa Helsingistä Pietariin neljä kertaa päivässä. 350 kilometrin matka taittuu 3,5 tunnissa. Allegrolla pääsee kaupungin keskustasta keskustaan.

Helsingin ja Pietarin välisten lentojen käyttömäärät ovat laskeneet tuntuvasti tämän vuoden aikana. Venäläinen lentoyhtiö Rossija lopetti kaupunkien välisen lentoliikenteen. Allegron matkustajamäärä on sen sijaan kasvanut kolmanneksella.

Helsinki-Vantaan lentoaseman johtaja Ville Haapasaari myöntää Helsingin Sanomissa, että lentojen kysyntä on vähentynyt juuri Allegron takia.

Allegro-liikenne on Valtion Rautateiden eli VR:n ja Venäjän rautateiden eli RZD:n yhteishanke. VR:n ja RZD:n yhteinen tavoite on kolminkertaistaa Helsingin ja Pietarin välinen matkustaja- määrä kymmenessä vuodessa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste