Ulkoministeri Pekka Haavisto (vasemmalla) ja Pirkka-Pekka Petelius keskustelivat eduskunnassa.

Petelius pyysi anteeksi

Kansanedustaja Pirkka-Pekka Petelius on pyytänyt anteeksi vanhoja tv-ohjelmiaan.

Pirkka-Pekka Peteliuksen anteeksipyyntö koskee komediasarjoja Hymyhuulia ja Pulttiboisia. Petelius ja Aake Kalliala esittivät sarjoissa saamelaisia ja romaneita. Sarjoissa tehtiin pilaa näistä väestöryhmistä.

Monet saamelaiset pahoittivat mielensä sarjojen huumorista. Romanit toivovat nyt Peteliukselta anteeksipyyntöä. Petelius sanoo, että hän jatkaa keskustelua vähemmistöjen kanssa. Petelius on vihreiden kansanedustaja.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.