Perussuomalaisten kannatus laskussa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.04.2012

Perussuomalaisten ympärillä on sattunut ja tapahtunut. Kohujen arvellaan vaikuttaneen puolueen suosioon.

Perussuomalaisten kannatus on laskussa. Puolue on nyt neljänneksi suurin. Suurin puolue on kokoomus, toiseksi suurin keskusta ja kolmanneksi suurin SDP.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini vakuuttaa, että puolue käy innolla kohti ensi syksynä pidettäviä kuntavaaleja. Soinin mukaan puolue aikoo kaksinkertaistaa paikkamääränsä kuntien valtuustoissa. Nykyisin perussuomalaisilla on noin 440 kunnanvaltuutettua. Soini uskoo puolueen nappaavan yli 1 000 paikkaa.

Soinin tavoitteena on nostaa perussuomalaiset myös kuntatasolla samaan kokoluokkaan kuin eduskunnassa. Perussuomalaiset on iso eduskuntapuolue. Sillä on 39 kansanedustajaa.

Perussuomalaiset on ehtinyt aiheuttaa jo monta kohua vuosi sitten käytyjen eduskuntavaalien jälkeen. Huhtikuun puolivälissä puolueen eduskuntaryhmä erotti kansanedustaja James Hirvisaaren viideksi kuukaudeksi. Syynä oli Hirvisaaren avustajan Helena Erosen blogikirjoitus.

Yksi kommentti artikkeliin ”Perussuomalaisten kannatus laskussa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)