Opetusministeri Li Andersson (vasemmalla) ja pääministeri Sanna Marin kertoivat koronavirukseen liittyvien rajoitusten purkamisesta. Kuva otettiin hallituksen tiedotustilaisuudessa valtioneuvoston linnassa Helsingissä 29. huhtikuuta.

Peruskoulut avataan toukokuun puolivälissä

Pääministeri Sanna Marin ja opetusministeri Li Andersson kertoivat keskiviikkona, että peruskoulujen oppilaat palaavat kouluihin vielä tänä keväänä. Hallitus päätti, että peruskoulut avataan torstaina 14. toukokuuta.

Koulut ovat olleet kiinni kuusi viikkoa. Peruskoulut avataan 14. toukokuuta. Peruskouluissa ei järjestetä sen jälkeen  etäopetusta. Lukiot ja ammattioppilaitokset pysyvät kiinni lukuvuoden loppuun saakka.

Koulujen lähiopetus yritetään järjestää niin, että koronavirus ei leviä. Kaikki eivät palaa kouluihin samaan aikaan. Opetusta järjestetään vuoroissa. Turvaväleistä pidetään kiinni. Koulujen oppilaat noudattavat hyvää käsihygieniaa. Kevätjuhlia ei järjestetä.

Koronavirus aiheuttaa lapsille lieviä oireita. Suomessa ei ole sairaalahoidossa yhtään lasta koronaviruksen takia.

Suomessa on kuollut koronavirukseen 206 ihmistä. Tartuntoja on yli 4900. Suurin osa koronavirukseen sairastuneista on yli 50-vuotiaita.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


4 kommenttia uutiseen “Peruskoulut avataan toukokuun puolivälissä”

  1. Cristina

    Jos he ajetelevät näin onpaha .Korona ei välitä jos nyt ei o lapsia sitten voi olla kenelle on vastuu sitten.Lapsi voi olla kantaja tuoda kotiin ja kaikki loppu.Olen itse riski ryhmässä ja iso perhe jos minä sairastuu mitä sitten? Pystyvät antaa kapsille koulussahengitys syöjat koska pitä olla näin!Kuka vastaa jos lapset sairastuu?

  2. Ibrahim maghsoudi

    Hyvä juttu että kouluu on auki

  3. oli

    minkä takia lukiot ei avataan?

  4. Faleeha

    On kiva, että opiskelijat käyvät koulussa, ja tämä auttaa opiskelijaa koronan aiheuttamasta psykologisesta tilasta, mutta desinfiointiaineita tulisi käyttää

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste