Peliyrityksestä parhaat tulot

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 08.11.2017

Suomalaisten viime vuoden verotiedot julkaistiin viime viikolla. Peliyritys Supercellin johtajat ansaitsevat parhaiten.

Muiden ihmisten tulot kiinnostavat kovasti suomalaisia. Lehdet, verkkojulkaisut ja tv-kanavat täyttyvät verojutuista, kun verottaja julkaisee marraskuussa edellisen vuoden verotiedot. Rikkaimpien ja julkisuuden henkilöiden tulot kiinnostavat eniten.

Peliyrityksissä tulevaisuus

Tänä vuonna kävi ilmi, että peliyritys Supercellillä menee todella hyvin. Rikkaimpien joukossa on monta sen johtajaa. Supercell tekee videopelejä, kuten Clash of Clans ja Clash Roayle.

Supercell ja muut peliyritykset voivat kasvaa yhtä tärkeiksi kuin Nokia oli. Se oli Suomen tärkein yritys vielä muutama vuosi sitten. Ministereistä eniten ansaitsi liikenneministeri Anne Berner.

Suomessa urheilijoista parhaat ansiot on jääkiekkoilijoilla. Kärjessä on Jokerien Jesse Joensuu.

Laulamalla ansaitsee paremmin kuin näyttelemällä. Jasper Pääkkönen on suurituloisin näyttelijä 240 000 eurolla. Mutta esimerkiksi laulajat Kaija Koo ja Jari Sillanpää ansaitsivat noin 300 000 euroa.

Lähteet Yle, MTV3

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)