Paavo Väyrynen perusti uuden puolueen

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.02.2016

Keskustan konkaripoliitikko Paavo Väyrynen on perustanut uuden puolueen. Puolueen nimi on kansalaispuolue.

Paavo Väyrynen on kuulunut koko elämänsä ajan keskustapuolueeseen. Väyrynen on arvostellut ajoittain keskustan politiikkaa hyvin ankarasti. Kukaan ei kuitenkaan uskonut, että Väyrynen perustaisi uuden puolueen.

Kansalaispuolue haluaa irrottaa Suomen euroalueesta. Väyrynen aikoo palata europarlamentista takaisin eduskuntaan ennen seuraavia eduskuntavaaleja.

Keskustan johto on ollut hämmentynyt Väyrysen aikeista. Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä aikoo vielä keskustella Väyrysen kanssa tämän asemasta keskustapuolueessa.

Väyrynen on europarlamentaarikko. Hän on myös keskustan kunniapuheenjohtaja. Väyrynen toimi keskustan puheenjohtaja vuosina 1980–1990. Väyrynen on ollut ministerinä monta kertaa. Hän on toiminut esimerkiksi neljä kertaa Suomen ulkoministerinä. Väyrynen oli Hän oli keskustan presidenttiehdokkaana vuosina 1988, 1994 ja 2012.

Väyrysen poliittinen ura on hyvin pitkä. Hän pääsi eduskuntaan ensimmäisen kerran vain 23-vuotiaana vuonna 1970.

Yksi kommentti artikkeliin ”Paavo Väyrynen perusti uuden puolueen”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)