Pääministeri Antti Rinne kävi pyytämässä eroa presidentti Sauli Niinistöltä tiistaina.

Pääministeri Antti Rinne erosi

Pääministeri Antti Rinne erosi tehtävästään tiistaina. Rinne ei voinut jatkaa pääministerinä, koska häneen ei enää luotettu.

Luottamuspula johtui Rinteen puolueen SDP:n ja toisen hallituspuolueen keskustan riidasta.

Keskustan puheenjohtaja ja elinkeinoministeri Katri Kulmuni kertoi maanantaina, että keskusta ei enää luota pääministeriin. Keskustan mielestä asiat eivät menneet postilakon aikana sillä tavalla kuin pääministeri väitti.

Marin tai Lindtman on seuraava pääministeri?

Hallitus haluaa jatkaa samassa kokoonpanossa. Suomeen valitaan uusi pääministeri. Pääministeri tulee SDP:stä.

Uusi pääministeri on todennäköisesti Sanna Marin tai Antti Lindtman. Sanna Marin on liikenne- ja viestintäministeri. Antti Lindtman johtaa SDP:n eduskuntaryhmää.

Uusi pääministeri valitaan todennäköisesti ensi viikolla.

Sanna Marin

Antti Lindtman

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste