Oulun Pysäköinti Oy:n toimitusjohtaja Lauri Manninen Kivisydämen työmaan sisäänkäynnillä.

Oulun Pysäköinti Oy:n toimitusjohtaja Lauri Manninen Kivisydämen työmaan sisäänkäynnillä.

Oulun keskusta muuttui työmaaksi

Oulun kaupungin ydinkeskusta muuttuu. Pohjois-Suomen pääkaupungin keskustassa on käynnissä suurimpia rakennustöitä vuosikymmeniin.

Suurin työmaa on pysäköintialue Kivisydän, joka sijaitsee kaupungin alla. Oululaiset tuntevat Kivisydämen kallioparkkina. Tällä hetkellä Kivisydän on 46 000 neliömetrin laajuinen työmaa, jonka rakentaminen maksaa yli 70 miljoonaa euroa. Kivisydämen avajaisia vietetään kahden vuoden kuluttua, lokakuussa 2015.

Oulussa on käynnissä useita purku-urakoita, rakennustyömaita ja kunnostustöitä. Keskustaan rakennetaan kauppakeskusta, vanhan rautatieaseman viereen suunnitellaan uutta matkakeskusta. Myös Otto Karhin puisto eli niin sanottu Letkunpuisto on kaivettu auki.

Oulun Pysäköinti Oy:n toimitusjohtaja Lauri Manninen sanoo, että Kivisydän on tarpeellinen, koska keskustasta puuttuu kunnollinen pysäköintitila.

– Kivisydämeen tulee paikka 900 autolle. Lisäksi sinne saadaan yritysten huolto- ja varastointitilat sekä väestönsuoja.

Mannisen mukaan melkein 200 000 asukkaan kaupunki tarvitsee uudenaikaisen pysäköintitilan.

Mitä mieltä olit jutusta?


3 kommenttia uutiseen “Oulun keskusta muuttui työmaaksi”

  1. mohikhan

    oulun keskusta 46000 neliömetain

  2. Tessu

    Juttu oli mielenkiintoinen, koska Oulun keskusta muuttui työmaaksi. Oli jännää, että Kivisydän oli kallion alla.

  3. am

    en tiennyt että suomen monien rakennusten alla on väestönsuoja!
    luulen että se voi onnistua sen takia että suomessa ei ole paljon ihmisiä eikä rakennuksia. hyvä

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste