Iisak Selin osallistui perussuomalaisten nuorten kokoukseen maaliskuun alussa. Hän oli askarrellut nuorisojärjestölle hautakiven. Hän arvasi, että nuorisojärjestö lakkautetaan.

Nuorisojärjestö aiheuttaa ongelmia perussuomalaisille

Perussuomalaisten nuorisojärjestön varapuheenjohtaja sanoi, että hän on fasisti.

– Olen fasisti, sanoi Toni Jalonen puheessaan Virossa helmikuun lopulla. Jalonen oli silloin perussuomalaisten nuorisojärjestön varapuheenjohtaja. Puheesta nousi suuri kohu.

Fasismi on rasistinen aate, joka vastustaa demokratiaa. Saksan diktaattori Adolf Hitler oli fasisti. Hitler aloitti toisen maailmansodan, jossa kuoli kymmeniä miljoonia ihmisiä.

Perussuomalainen puolue yritti muuttaa nuorisojärjestön sääntöjä. Tarkoitus oli, että Jalosen kaltaisia jäseniä ei jäisi nuorisojärjestöön. Yritys ei onnistunut. Siksi perussuomalaiset päätti perustaa uuden nuorisojärjestön.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste