Nokia on suomalainen verkkoyhtiö. Yrityksellä on Suomessa nykyisin 6 200 työntekijää. Yli 300 ihmisen työ on vaarassa Suomessa.

Nokia irtisanoo työntekijöitä

Nokia irtisanoo paljon työntekijöitä. Nokia vähentää 10 000 työpaikkaa.

Työt loppuvat seuraavien kahden vuoden aikana. Nokia haluaa säästää rahaa, joten se irtisanoo työntekijöitä. Nokian palveluksessa on 90 000 työntekijä eri maissa ympäri maailmaa.

– Olemme pohtineet pitkään, kuinka saamme oikeat ihmiset oikeisiin töihin. Nämä eivät ole helppoja päätöksiä, Nokian toimitusjohtaja Pekka Lundmark sanoo.

– Haluamme tulevaisuudessa panostaa tutkimukseen ja kehitykseen. Haluamme tehdä parempia tuotteita.

Nokia vähentää Suomesta reilut 300 työpaikkaa. Nokiassa on töissä Suomessa 6 200 ihmistä. Työntekijöitä tarvitaan nopeiden 5g-verkkojen suunnitteluun ja kehitykseen.

Lähteet Yle, Kauppalehti

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste