Sauli Niinistö (keskellä) ja haastajat. Mielipidetiedustelujen mukaan Niinistöä vastassa toisella kierroksella on Timo Soini, Paavo Väyrynen tai Pekka Haavisto. Mikään ei kuitenkaan ole vielä varmaa.

Niinistön vastaehdokasta ei tiedetä

Vaalipäivä on sunnuntai 22. tammikuuta. Mahdollinen toinen kierros järjestetään sunnuntaina 5.2.

Kukaan ei vielä tiedä, kuka on kokoomuksen Sauli Niinistöä vastassa presidentinvaalin toisella kierroksella. Mielipidetiedustelujen mukaan lähimpänä tätä paikkaa ovat keskustan Paavo Väyrynen ja vihreitten Pekka Haavisto. Perussuomalaisten Timo Soini on heistä hiukan jäljessä, mutta hänen kannatuksensa saattaa vielä nousta.

On mahdollista, että vaalissa ei tule toista kierrosta. Silloin Niinistön pitäisi saada äänistä yli puolet. Ilta-Sanomat julkaisi viime lauantaina viimeisen mielipidetiedustelun tulokset. Niinistön kannatus oli siinä 47 prosenttia eli hiukan alle puolet. Näillä näkymin toinen vaali on siis tulossa. Ehkä suurin yllätys on ollut SDP:n Paavo Lipposen vähäinen kannatus. Ilta-Sanomien kyselyssä hänen kannatuksena oli 5 prosenttia, joka on paljon vähemmän kuin hänen puolueensa kannatus.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste