Sauli Niinistö (vasemmalla) ja Pekka Haavisto.

Sauli Niinistö (vasemmalla) ja Pekka Haavisto.

Niinistö vastaan Haavisto

Pekka Haavisto ja Sauli Niinistö kohtaavat presidentinvaalin toisella kierroksella.

Presidentinvaalin toisella kierroksella kohtaavat vihreiden ehdokas Pekka Haavisto ja kokoomuksen ehdokas Sauli Niinistö. Niinistö on heistä suosikki voittajaksi. Hän sai vaalin ensimmäisellä kierroksella 37 prosenttia kaikista äänistä. Haavisto sai vajaan 19 prosenttia kaikista äänistä. Vaalista saattaa kuitenkin tulla lopulta jännittävä, sillä Haavisto on saanut taakseen paljon uusia kannattajia.

Lähtökohta näiden kahden miehen ottelulle oli vielä viime vuonna aivan toisenlainen. Haavisto oli pienen puolueen ehdokas, jonka odotettiin saavan vain vähän kannatusta. Niinistöä pidettiin jo aika selvänä presidenttinä, jopa suoraan ensimmäisellä kierroksella. Haavisto on kuitenkin kirinyt Niinistön etumatkaa kiinni. Jo nyt voidaan sanoa, että hänen kampanjansa on hyvin onnistunut.

Presidentinvaalin toisen kierroksen ennakkoäänestys päättyy tiistaina 31.1. Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 5.2. Silloin voi äänestää kello 9–20.

Mitä mieltä olit jutusta?


6 kommenttia uutiseen “Niinistö vastaan Haavisto”

  1. Erik

    Uutinen oli kiinnostava ja sisältö myös.

  2. Timo

    Tämä uutinen oli hyvin kirjoitettu ja on helppo lukea. Minua kiinnostaa presidentinvaalit.

  3. jawid

    Hei!
    Ensin haluan sanoa kiitos selko sanomistä työntekijästä. ja minä pidän paljon sekouutisetsta, koska se on selko ja sellä on hyvää ja rempseä.
    Nimekkeet on vähän sekaisin, ja se on vähän vaikeaa läytää papunetsta mitä mina haluan missä se on.

    Tpivon te ymmäräte mitä minä sanon.

  4. miska nygren

    Sauli niinistöstä tulee hyvä presidentti
    t:Miska.

  5. sahra

    Haavisto

  6. oona karjalainen

    Oona karjalainen
    Sauli Niinistöstä tule hyvä Presidenti

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste