Kuvassa on Nesteen Naantalin jalostamo. Neste aloittaa 470 henkilöä koskevat yt-neuvottelut. Yhtiö aikoo lakkauttaa jalostamon.

Neste irtisanoo melkein 5oo ihmistä

Suomalainen öljy-yhtiö Neste lakkauttaa öljynjalostamon Naantalissa.

Neste kertoi syyskuun puolivälissä, että se aloittaa yt-neuvottelut eli yhteistoimintaneuvottelut. Yhtiö irtisanoo 470 ihmistä. Irtisanomiset koskevat Naantalin ja Porvoon jalostamoita.

Ilmoitus oli yllätys Naantalin kaupunginjohtajalle Jouni Mutaselle. Kaupunginjohtaja sanoo, että irtisanomiset ovat raskas isku kaupungille.

Nesteen mukaan perinteisten öljytuotteiden kysyntä on vähentynyt. Neste aikoo keskittyä tulevaisuudessa uusiutuviin energialähteisiin. Öljyä käytetään maailmassa vähemmän kuin aiemmin. Öljy on uusiutumaton energialähde.

Suomen valtio omistaa yli 40 prosenttia Nesteestä.

Lähteet STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste