Neljässä koulussa karanteeneja

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.05.2020

Maanantaihin mennessä neljässä koulussa oppilaita ja opettajia on määrätty karanteeniin. He ovat altistuneet koronavirukselle.

Helsingin Kannelmäen peruskoulussa 14 oppilasta ja neljä koulun henkilökuntaan kuuluvaa on karanteenissa. Helsingin Itäkeskuksen peruskoulussa on yksi oppilas ja kaksi koulun henkilökuntaan kuuluvaa ovat karanteenissa.

Sipoon Söderkullan koululla noin sata oppilasta on siirretty etäopetukseen. Syynä on se, että suuri osa opettajista on altistunut koronavirukselle.

Myös Linnajoen koulussa yli 20 oppilasta ja heidän opettajiaan on karanteenissa.

Kaikissa tapauksissa karanteeni on määrätty altistumisen takia. Se tarkoittaa, että he ovat olleet lähellä ihmistä, jolla on koronavirus. He palaavat takaisin kouluun karanteenin jälkeen, jos he eivät ole saaneet koronatartuntaa.

Karanteenit kestävät kaksi viikkoa.

Lähde: STT

Yksi kommentti artikkeliin ”Neljässä koulussa karanteeneja”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)