Monissa ammateissa on pula työntekijöistä. Näiden ammattien määrä kasvaa koko ajan. Lääkäreitä ja sosiaalityöntekijöitä kaivataan eniten.
Psykologeja, hammaslääkäreitä ja puheterapeutteja on liian vähän. Jostain syystä puhelinmyyjän ammatti ei kiinnosta suomalaisia. Heistä on kova pula.
Suomessa rakennetaan nyt paljon. Rakennustyömailla on pulaa työnjohtajista, kirvesmiehistä ja puusepistä. Varsinkin Etelä-Suomessa tarvitaan lisää kuorma-autonkuljettajia.
Sihteeriksi ei kannata ryhtyä. Siinä ammatissa on vähiten töitä tarjolla.
Lähteet HS, TE-palvelut