Lumi ja Pyry Ähtärin pandojen nimiksi

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Jukka Salo
Uutinen julkaistu: 08.01.2018

Suomen ensimmäiset pandat saapuvat Ähtärin eläinpuistoon torstaina 18. tammikuuta. Pandat ovat jo saaneet suomalaiset nimet. Ne ovat Lumi ja Pyry.

Kiina lahjoittaa Suomeen kaksi pandakarhua. Ne saapuvat 18. tammikuuta Ähtärin eläinpuistoon.

MTV:n uutiset kysyi katsojilta, mitkä nimet pandoille annetaan. Katsojat äänestivät. Lumi ja Pyry saivat eniten ääniä. Pandojen kiinalaiset nimet ovat Hua Bao ja Jin Bao Bao.

‑ Nämä suomalaiset nimet ovat meille erittäin mieluisia, sanoo Ähtärin eläinpuiston toimitusjohtaja Kari Vainio.

Yleisö pääsee seuraamaan Lumin ja Pyryn elämää Ähtärin eläinpuistossa lauantaista 17. helmikuuta alkaen. Pandat asuvat eläinpuiston uudessa pandatalossa.

Lähde Ähtärin eläinpuisto

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)