Possuja sikatilalla Forssassa. Lihankulutus laskee myös Suomessa.

Lihankulutus vähenee

Suomalaiset syövät enemmän vihanneksia ja vähemmän lihaa.

Lihankulutus vähenee Suomessa. Vuonna 1970 jokainen suomalainen söi keskimäärin 50 kiloa lihaa vuodessa. Vuonna 2018 suomalainen söi jo 81 kiloa lihaa vuodessa. Pellervon taloustutkimus PTT ennustaa, että lihan kulutus kuitenkin vähenee tänä ja ensi vuonna.

Sianlihan kulutus on laskenut jo pitkään. Nyt laskevat myös naudanlihan ja siipikarjan kulutus. Myös maidon ja maitotuotteiden kulutus vähenee. Soijan ja nyhtökauran suosio kasvaa.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste