Monet ulkomaiset matkailijat haluavat nähdä Lapissa revontulia.

Lappiin ennätysmäärä matkailijoita

Lapin matkailu on piristynyt huomattavasti. Lappiin on saapunut marras-joulukuussa ennätysmäärä ulkomaisia matkailijoita. Rovaniemen ja Kittilän lentokentille saapuu joulukuussa melkein 300 tilauslentoa.

Lapissa on menossa kova matkailusesonki. Lapin joulumatkailu näyttää vihdoinkin saavuttaneen ainutlaatuisen aseman maailman ykköskohteena.

Noin 300 tilauslennon lisäksi Lappiin lennetään ulkomailta myös reittilennoilla. Parhaimmillaan Lapin lentokentille laskeutuu useita kymmeniä lentoja päivässä.

Lappiin saapuu eniten ulkomaalaisia matkailijoita Britanniasta. Matkailijoita tulee paljon myös Saksasta, Italiasta, Hollannista, Ranskasta ja Espanjasta. Euroopan ulkopuolelta matkailijoita tulee eniten Kiinasta ja Japanista.

Matkailun odotetaan kasvavan lisää ensi vuonna. Silloin avataan ensimmäinen suora lentoyhteys Kiinan pääkaupungista Pekingistä Lappiin.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste