Kuvassa on poroja porotilalla Lapissa Ylläksen Äkäslompolossa.

Lappi houkuttelee matkailijoita

Lappiin saapuu paljon ulkomaalaisia matkailijoita. Joulu on erityisen suosittu matkailun sesonkiaika.

Lappiin saapuu paljon matkailijoita joulukuussa. Britanniasta saapuu Lappiin erityisen paljon matkailijoita joulun aikaan.

Britit haluavat nähdä valkoisia poroja. Britannian tiedotus- välineissä on julkaistu tänä syksynä paljon kuvia nimenomaan valkoisista poroista. Valkoiset porot ovat harvinaisia myös Lapissa. Siksi ne kiinnostavat myös turisteja.

Britit ovat olleet monena vuonna joulun suurin ulkomaalainen matkailijaryhmä Lapissa. Brittien lisäksi Lappiin saapuu paljon matkailijoita Aasiasta. Erityisesti kiinalaisten turistien määrä kasvaa koko ajan.

Suurin osa Lapin matkailijoista yöpyy suurissa keskuksissa, Levillä, Saariselällä ja Ylläksellä.

Lähteet Tieto & Trendit, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste