Irakista Suomeen tulleet lapset Mays (vasemmalla) ja Yara kuvattiin SPR:n vastaanottokeskuksessa Helsingin Ruskeasuolla huhtikuussa.

Kymmeniä vastaanottokeskuksia suljetaan

Maahanmuuttovirasto lakkauttaa kymmeniä vastaanottokeskuksia. Syynä on turvapaikanhakijoiden määrän väheneminen.

Maahanmuuttovirasto lakkauttaa ainakin 23 aikuisten ja perheiden vastaanottokeskusta ja 21 alaikäisten yksikköä. Maahanmuuttovirasto kulut vähenevät samalla kymmeniä miljoonia euroja. Monien toimintaansa jatkievn keskusten majoituspaikat vähenevät, myös työpaikkojen määrä keskuksissa vähenee.

Vähennysten jälkeen vastaanottokeskuksiin jää vajaat 16 000 majoituspaikkaa.

Uusia turvapaikanhakijoita ei ole saapunut tänä vuonna Suomeen yhtä paljon kuin viime vuonna. Asukkaat saavat myös päätöksiä turvapaikkahakemuksiinsa.

Viime vuonna Suomeen saapui 30 000 turvapaikanhakijaa. Myönteisen päätöksen heistä saa 10 000.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Kymmeniä vastaanottokeskuksia suljetaan”

  1. Loren Echevarria

    Pieni kysymys: “Maahanmuuttovirasto kulut vähenevät samalla kymmeniä miljoonia euroja.” tai “Maahanmuuttoviraston kulut vähenevät samalla kymmeniä miljoonia euroja.” ( paragraafi 1)…

    Paljon Kiitoksia.

  2. Loren Echevarria

    jatkievn tai jatkavien? (paragraafi1, lause 3)…

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste