Kuutti on saimaannorpan poikanen.

Kuutteja syntyi vähemmän

Saimaannorpan pesälaskennoissa on löydetty 48 kuuttia eli poikasta. Kuusi kuuttia löytyi pesistä kuolleina.

Metsähallituksen tilastojen mukaan kuutteja syntyi vähemmän kuin parina aiempana vuonna. Kuutteja on syntynyt viime vuosina joka kevät noin 60.

Metsähallituksen suojelubiologi Jouni Koskela arvelee, että huonot pesimäolot vaikuttavat kuuttien määrään.

– Pesäpaikat olivat sulaneet, kun teimme laskentaa. Siksi kaikkia paikkoja ei ehditty käydä läpi, Koskela sanoo.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.