Kouluun menevät vain ne 1.–3. luokkien oppilaat, joiden vanhemmat työskentelevät yhteiskunnan kannalta tärkeissä ammateissa. Näitä ammatteja ovat esimerkiksi poliisit, opettajat ja sairaanhoitajat. Tärkeitä ammatteja on paljon muitakin. Niissä työskentelee satoja tuhansia suomalaisia.
Rajatarkastukset palaavat Suomen rajoille. Ulkomaiset matkailijat voivat poistua Suomesta. Uudet ulkomaiset matkailijat eivät pääse Suomeen. Hallitus suosittelee, että ulkomailla olevat suomalaiset palaavat kotimaahan. Rajan yli pääsee vain, jos siihen on välttämätön syy, esimerkiksi työ. Myös useimmat muut Euroopan maat sulkevat rajojaan.
Tapahtumia ja kilpailuja perutaan koko ajan lisää. Ensi kesän jalkapallon EM-kisat on siirretty ensi vuoteen. Myös Eurovision laulukilpailu on peruttu.
Kaikkien näiden toimien tarkoitus on estää ja hidastaa koronaviruksen leviämistä.
Kiitos, on tosi kiinnostavaa