Tänä keväänä valmistuu yli 25 000 uutta ylioppilasta. Ylioppilas saa valmistumisen mermiksi valkoisen hatun eli ylioppilaslakin.

Koululaisten kesälomat alkavat

Koululaiset aloittavat kesäloman 1. kesäkuuta. Perinteinen Suvivirsi kaikuu lauantaina koulujen juhlasaleissa.

Lukuvuosi päättyy peruskouluissa, lukioissa ja ammattikouluissa.

Tänä keväänä valmistuu 25 200 uutta ylioppilasta. Kevään ylioppilaskirjoituksiin osallistui 40 271 ihmistä. Ammatillisen tutkinnon suorittaa 81 600 opiskelijaa.

Peruskoulun päättötodistuksen saa 59 500 oppilasta.

Koulujen syyslukukausi alkaa monissa kouluissa torstaina 8. elokuuta. Koulunsa aloittaa syksyllä 61 600 ekaluokkalaista.

Lähde STT

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste