Kuvassa on koronatestaaja Ursula Mikkola. Hän tekee koronatestejä Helsingin Itäkeskuksessa.

Kuvassa on koronatestaaja Ursula Mikkola. Hän tekee koronatestejä Helsingin Itäkeskuksessa.

Koronavirus leviää taas nopeasti

Koronatartuntojen määrä Suomessa on kasvanut kesän aikana. Toisaalta kaksi kolmesta on saanut ensimmäisen rokotuksen. Kolmasosa suomalaisista on saanut kaksi rokotusta.

Koronatartuntoja on havaittu viime viikkoina melkein yhtä paljon kuin keväällä. Eniten tartuntoja on havaittu Uudellamaalla.

Tartunnat ovat lisääntyneet eniten nuorilla aikuisilla. Kolmannes uusista tapauksista on havaittu 20-30-vuotiailla. Syynä on luultavasti se, että nuoria on rokotettu koronaa vastaan vähemmän kuin vanhoja ihmisiä. Korona on levinnyt myös kesän juhlissa ja festivaaleilla. Niissä on ollut paljon ihmisiä pienessä tilassa.

Maskien käyttöä ja kahden metrin turvaväliä suositellaan yhä. Lisäksi rajoitukset voivat uudelleen tiukentua alueilla, missä koronavirus leviää eniten.

Lähteet: STT, Helsingin Sanomat

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Koronavirus leviää taas nopeasti”

  1. Max

    Toivon, että korona loppuu pian. Haluaisin vierailla Suomea, mutta se ei ole mahdollista nyt(

  2. Nikita

    Toivon, että korona lähti pois nopeammin.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste