Koronavirus leviää taas nopeasti

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 02.08.2021

Koronatartuntojen määrä Suomessa on kasvanut kesän aikana. Toisaalta kaksi kolmesta on saanut ensimmäisen rokotuksen. Kolmasosa suomalaisista on saanut kaksi rokotusta.

Koronatartuntoja on havaittu viime viikkoina melkein yhtä paljon kuin keväällä. Eniten tartuntoja on havaittu Uudellamaalla.

Tartunnat ovat lisääntyneet eniten nuorilla aikuisilla. Kolmannes uusista tapauksista on havaittu 20-30-vuotiailla. Syynä on luultavasti se, että nuoria on rokotettu koronaa vastaan vähemmän kuin vanhoja ihmisiä. Korona on levinnyt myös kesän juhlissa ja festivaaleilla. Niissä on ollut paljon ihmisiä pienessä tilassa.

Maskien käyttöä ja kahden metrin turvaväliä suositellaan yhä. Lisäksi rajoitukset voivat uudelleen tiukentua alueilla, missä koronavirus leviää eniten.

Lähteet: STT, Helsingin Sanomat

2 kommenttia artikkeliin ”Koronavirus leviää taas nopeasti”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)