Koronalääke nenäsumutteena

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Heidi Ahlström
Uutinen julkaistu: 18.05.2021

Suomalaiset tutkijat kehittävät uutta koronalääkettä. Lääke on tarkoitettu koronan ennaltaehkäisyyn.

Turkulainen lääkeyritys Therapeutica Borealis etsii uusia keinoja koronatautia vastaan. Yritys kehittelee nenäsumutetta, joka on tarkoitettu myös koronatartunnan saaneille.

Nenäsumute heikentää virusta ja estää sen pääsyn ihmisen elimistöön.

– Lääkkeen täytyy olla halpa ja helppokäyttöinen. Sen täytyy olla itsehoitolääke, jota jokainen voi käyttää, yhtiön perustajiin kuuluva professori Kalervo Väänänen sanoo Ylen haastattelussa.

Sumute toimii ennaltaehkäisevänä lääkkeenä. Sitä voidaan käyttää myös yhdessä rokotusten kanssa.

Nenäsumute tulee myyntiin kahden vuoden kuluttua.

Lähde Yle

Yksi kommentti artikkeliin ”Koronalääke nenäsumutteena”

  1. Uusi edullinen koronaviruksen nenäsumute on saatavana kahden vuoden kuluessa
    Mukava ja hyvä kokemus

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)