Koiraa ei saa jättää yksin kuumaan autoon.

Koiran hyvinvointia kannattaa muistaa myös kesällä

Koiralle saattaa tulla helposti liian kuuma helteellä.

Koiraa ei saa jättää kesällä kuumaan autoon. Koiraa Ikkunoiden auki jättäminen ei välttämättä estä auton sisätilojen kuumentumista. Pahimmillaan koiraa uhkaa kuumassa autossa lämpöhalvaus ja jopa kuolema.

Myös matkustettaessa kannattaa muistaa antaa koiralle tarpeeksi vettä. Koiraa ei myöskään tulisi kuljettaa autossa suorassa auringonpaisteessa. Pitkillä matkoilla kannattaa pysähdellä ja jaloitella koiran kanssa.

Jos koira saa lämpöhalvauksen, se astuu lasinsiruun tai sitä puree esimerkiksi käärme, kannattaa koira viedä eläinlääkäriin.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste