Ketä äänestän kuntavaaleissa?

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Markku Juusola
Uutinen julkaistu: 29.03.2017

Selkosanomat kysyi kahdeksalta puolueelta, miksi heitä kannattaa äänestää kuntavaaleissa.

Kuntavaalit ovat jo lähellä. Ennakkoäänestys alkaa keskiviikkona 29.3. Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina  9. huhtikuuta.

Nyt pitäisi päättää, mitä puoluetta kannattaa äänestää. Siksi kysyimme kahdeksalta suurimmalta puolueelta, miksi kehitysvammaisten, vanhusten tai maahanmuuttajien kannattaa äänestää heitä.

Melkein kaikki puolueet lupaavat, että vanhusten hoitoa on parannettava. Ne lupaavat, että kehitysvammaisten itsemääräämisoikeus toteutuu. Ja ne lupaavat tukea maahanmuuttajien kotoutumista.

Lue kaikki puolueiden vastaukset Selkokeskuksen kuntavaalisivuilta.

http://selkokeskus.fi/kuntavaalit-2017/puolueiden-vastauksia-kysymyksiin/

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)