Kuvassa äänestäjä tutkii puolueiden vaalimainoksia Helsingissä.

Kuvassa äänestäjä tutkii puolueiden vaalimainoksia Helsingissä.

Ketä äänestän kuntavaaleissa?

Selkosanomat kysyi kahdeksalta puolueelta, miksi heitä kannattaa äänestää kuntavaaleissa.

Kuntavaalit ovat jo lähellä. Ennakkoäänestys alkaa keskiviikkona 29.3. Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina  9. huhtikuuta.

Nyt pitäisi päättää, mitä puoluetta kannattaa äänestää. Siksi kysyimme kahdeksalta suurimmalta puolueelta, miksi kehitysvammaisten, vanhusten tai maahanmuuttajien kannattaa äänestää heitä.

Melkein kaikki puolueet lupaavat, että vanhusten hoitoa on parannettava. Ne lupaavat, että kehitysvammaisten itsemääräämisoikeus toteutuu. Ja ne lupaavat tukea maahanmuuttajien kotoutumista.

Lue kaikki puolueiden vastaukset Selkokeskuksen kuntavaalisivuilta.

http://selkokeskus.fi/kuntavaalit-2017/puolueiden-vastauksia-kysymyksiin/

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste