Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä on Suomen suosituimpia poliitikkoja.

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä on Suomen suosituimpia poliitikkoja.

Keskusta on suosituin puolue

Keskusta on noussut kokoomuksen ohi suosituimmaksi puolueeksi.

Keskusta on mielipidekyselyjen mukaan Suomen suosituin puolue. Keskustaa kannattaa 21,3 prosenttia vastaajista. Aikaisemmin mielipidekyselyjä on hallinnut kokoomus, joka on nyt pudonnut kakkoseksi.

Kokoomus saa kannatusta vain vähän keskustaa vähemmän. Kokoomuksen kannatus on laskenut kesän jälkeen.     Keskustan kannatus on noussut. Kolmanneksi suosituin puolue on perussuomalaiset. Se saa kannatusta reilut 17 prosenttia.

Neljänneksi suosituin puolue on SDP. Sen kannatus on noussut kesän jälkeen. Seuraavaksi suosituimmat puolueet ovat Vasemmistoliitto, vihreät, RKP ja kristillisdemokraatit. Keskustan Juha Sipilä on jo lähes yhtä suosittu pääministeriehdokas kuin nykyinen pääministeri Alexander Stubb.

Eduskuntavaalit järjestetään ensi keväänä. Vaalipäivä on sunnuntai 19.4.2015.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste