Ihmiset käyttivät kasvomaskeja Helsingin rautatieasemalla perjantaina 14. elokuuta.

Kasvomaskin käyttöä suositellaan joukkoliikenteessä

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL suosittelee kasvomaskien käyttöä. THL antoi suosituksensa torstaina 13. elokuuta.

Kasvomaskin käyttöä suositellaan joukkoliikenteessä. Maskia kannattaa käyttää silloin, kun on läheisissä tekemisissä vieraiden ihmisten kanssa.

Maskin käyttö on erityisen suositeltavaa junassa, bussissa, raitiovaunussa ja metrossa. Näissä paikoissa vieraat ihmiset ovat lähekkäin.

Maski eli kasvosuojus voi estää koronaviruksen leviämistä.

Maskia ei ole pakko käyttää. Suositus koskee kaikkia yli 15-vuotiaita.

Myös etätyötä suositellaan

Hallitus suosittelee myös etätöitä. Etätyösuositus koskee Helsingin ja Uudenmaan, Varsinais-Suomen ja Länsi-Pohjan alueita

Etätyösuositus johtuu siitä, että koronavirus on alkanut jälleen levitä myös Suomessa. Tartuntojen määrä on noussut elokuussa. Torstaina raportoitiin 41 uutta tartuntaa.

Osa tartunnoista on tullut ulkomailta. Jotkut suomalaiset ovat matkustaneet myös niin sanotuilla riskialueilla. Näissä maissa on paljon koronatartuntoja.

Katso THL:n selkokielinen video, jossa neuvotaan kasvomaskin käyttö: https://www.youtube.com/watch?v=TEyRtvIJqII&feature=youtu.be

Lähteet Yle, THL

Myös Helsingin päärautatieaseman kivimiespatsailla on kasvomaskit.

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste