Kuvassa on kalatie, jossa vesi virtaa.

Kalateitä Mustionjoelle

Mustionjoella on avattu kaksi uutta kalatietä. Mustionjoki virtaa Uudellamaalla Karjaalla ja Billnäsissä.

Kaksi uutta kalatietä on avattu Mustionjoella. Kalatiet ovat kalojen teitä, jotka kulkevat mereltä Billnäsin ja Åminneforsin voimalaitoksille. Nyt lohet voivat vaeltaa pitkin Mustionjokea ensimmäistä kertaa 60 vuoteen.

Tutkijat seuraavat, miten kalat löytävät kalateille. He selvittävät, kuinka isoja kaloja ja mitä kalalajeja ui joessa.

Lähteet Hbl, Suomen Luonto

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste