Juha Sipilä on johtanut Suomen Keskustaa vuodesta 2012.

Juha Sipilä ei jatka keskustan johdossa

Juha Sipilä eroaa keskustan johdosta. Sipilän seuraaja valitaan syksyllä.

Keskusta valitsee uuden puheenjohtajan ensi syyskuussa. Silloin järjestetään ylimääräinen puoluekokous.

Juha Sipilän mukaan keskustan erittäin huono vaalitulos ei jättänyt hänelle muita vaihtoehtoja. Keskusta menetti eduskuntavaaleissa peräti 18 kansanedustajan paikkaa. Sillä on nyt 31 kansanedustajaa. Keskusta on neljänneksi suurin puolue.

Juha Sipilä hoitaa puheenjohtajan tehtäviä syyskuuhun saakka. Sipilä osallistuu myös hallitus- neuvotteluihin, jos keskusta on niissä mukana. Sipilä on johtanut keskustaa seitsemän vuotta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste