Influenssan oireita ovat nuha, yskä, kuume ja lihassäryt.

Influenssa on taas tulossa

Suomeen odotetaan jälleen syksyksi ja talveksi useita influenssaviruksia. Influenssa on tavallista flunssaa rajumpi virustauti.

Oireisiin kuuluu yleensä yskää ja nuhaa, kuumetta ja lihassärkyä. Taudin oireet muistuttavat siis tavallista vilustumista. Oireet ovat kuitenkin ankarammat ja tauti vakavampi kuin flunssa. Osalle ihmisistä influenssa voi olla hengenvaarallinen.

Esimerkiksi vanhusten ja raskaana olevien naisten kannattaa ottaa influenssarokotus, joka suojaa useimmilta influenssaviruksilta.

Rokotusta suositellaan myös alle 3-vuotiaille lapsille sekä ihmisille, joilla on jokin vakava sairaus.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Influenssa on taas tulossa”

  1. Influenssarokotus on tärkeä

    Influenssa on tulossa syksyllä. Minusta paljon ihmiset ovat sairas ,kuin influenssa tulee. Setäkin influenssarokotus on tärkeä meille. Vanhus ja raskaana olevien nainen ovat sairas helpompi kuin muuta aikuinen. Minä ajattelen jos meillä on vanhusten ja raskaana olevien naisten, he kannattavat ottaa influenssarokotus. Pienillä lapsilla ovat usein heikko olo. Minä mieltä että on kannattaa laittaa influenssa pienille lapsille. Rokotus voi suojata useimmilta influenssaviruksilta. Toivottavasti, että influenssarokotus voi auttaa ihmisiä enemmän tulevaisuus.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste