Kuva on syksyiseltä Inarinjärveltä.

Kuva on syksyiseltä Inarinjärveltä.

Inarinjärven kauneus sai kehuja

Inarinjärvi on yksi Euroopan kauneimmista paikoista. Näin sanoo suuri amerikkalainen uutiskanava CNN.

Inarinjärvi on iso järvi Inarissa, Suomen Lapissa. Se sijaitsee lähellä Venäjän rajaa.

CNN puolestaan on suuri amerikkalainen television uutiskanava. CNN esitteli viime viikolla matkailusivuillaan internetissä 20 Euroopan kauneinta paikkaa. Ensimmäisenä listalla oli Inarinjärvi.

CNN kuvaili, että talvella Inarinjärvellä on pimeää. Siksi järvi sopii hyvin revontulien tarkkailuun. Kesällä järven viileässä vedessä voi käydä uimassa. Syksyllä rantojen metsät hehkuvat ruskan väreissä.

CNN muistutti myös, että Inarinjärven seutu on saamelaisen kulttuurin keskus.

CNN:n listalle pääsi muitakin paikkoja Pohjoismaista. Kauniita paikkoja ovat esimerkiksi Lofoottien saaret Norjassa, Vätternin järvi Ruotsissa ja Henne Strandin hiekkarannat Tanskassa.

Lähde: Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Inarinjärven kauneus sai kehuja”

  1. Rouhllah

    kiitos, hyvästä uutisista.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste