Uusi selvitys kertoo, että ihmisten huono kunto maksaa yhteiskunnalle ainakin kolme miljardia euroa vuodessa.
UKK-instituutti julkaisi viime viikolla uuden selvityksen. Selvitys kertoi, kuinka paljon yhteiskunnalle maksaa se, että ihmiset eivät liiku tarpeeksi.
Kävi ilmi, että se on erittäin kallista. Tutkijat laskevat, että se maksaa ainakin kolme miljardia euroa. Summa sisältää sosiaali- ja terveydenhuollon kuluja ja työttömille maksettuja korvauksia. Laskelmassa on mukana myös veroja, joita ei makseta, koska huonokuntoiset ihmiset työskentelevät vähemmän. Huonokuntoiset ansaitsevat vähemmän kuin hyväkuntoiset.
UKK-instituutin johtaja Tommi Vasankari sanoo, että pitää luoda ympäristöjä, joissa on helppo kävellä ja pyöräillä.
Kannattaa liikkua vähintään kaksi ja puoli tuntia viikossa. Silloin kunto pysyy hyvänä.
Reipas kävely on hyvää liikuntaa. Kaiken ikäisten kannattaa liikkua paljon. Silloin ihminen sairastaa vähemmän ja elää kauemmin terveenä.
Lähteet STT, HS, Yle
Kiitos paljon jutusta. olkaa hyvää ja jatkakaa tämän tyyppisten uutisten kirjoittamista. Ne auttavat minun suomen kielen oppimista. Kiitos tuhannesti.
Kiitos ,minä ymmarran kaikii.
Kiitos ,minä ymmarran kaikii.