Kuvassa on tekstiviesti, joka on huijaus. Se lupaa isoa rahasummaa, jos lähettää yhteystietoja.

Kuvassa on tekstiviesti, joka on huijaus. Se lupaa isoa rahasummaa, jos lähettää yhteystietoja.

Huijausviestejä liikkeellä

Kaupat ja pankit varoittavat huijausviesteistä, joita tulee sähköpostiin ja kännyköihin.

S-kaupat, K-kaupat ja OP-pankki varoittavat huijausviesteistä, joita on viime aikoina lähetetty niiden nimissä.

Viestit näyttävät siltä, että pankki tai kauppaketju on lähettänyt ne. Niissä pyydetään käyttäjätunnuksia, salasanoja tai tilinumeroja. Huijauksen tunnistaa siitä, että oikeat kaupat ja pankit eivät kysele sellaisia. Huijausviestit on usein kirjoitettu huonolla suomen kielellä.

Esimerkiksi S-kaupat ovat perustaneet verkkosivun, joka auttaa tunnistamaan huijaukset.

www.s-kanava.fi/web/s/huijausviestit

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste